Általános
Utazási Szerződési Feltételek
Jelen
Általános Szerződési Feltételek az Utazási szerződés elválaszthatatlan részét
képezik, az abban foglalt jogok és kötelezettségek az Utazót és a Paradiso
Tours Utazási Iroda Kft-t
(3525 Miskolc, Görgey Artúr u. 24. 2/12.; Telefon: (+36) 20/415-4594;
Ügyeleti mobil: (+36) 20/455-3027; Képviselő: Bartha Márta (+36) 20/ 415-4594; Adószám:
25405543-2-05; Cg: 05-09-028358 ; Engedélyszám: U-001686; továbbiakban: Utazási
Iroda) a szerződéssel együtt jogosítják és kötelezik.
Az
Utazási Iroda csoportos utazásokat szervez elsősorban diákok és kísérőik
részére, melynek részvételi feltétele az utazási csomagra vonatkozó szerződés
(a továbbiakban: Utazási Szerződés) megkötése.
1. Az Utazási Szerződés létrejötte
Az
Utazási Szerződés létrejön, amennyiben az utazást az Utazó/Megrendelő, vagy
Meghatalmazottja írásban megrendelte, ezzel egyidejűleg jelen Általános Utazási
Szerződési Feltételeket, a konkrét utazás feltételeit, valamint a részvételi
díjban foglalt szolgáltatásokat megismerte, és valamennyi a megrendelésben
szereplő Utazó nevében elfogadta.
Az
Utazási Szerződésből fakadó jogok és kötelezettségek az utazás megkezdéséig a
szerződést aláírót, az utazás megkezdése után az azon ténylegesen részt vevő
Utazót illetik meg.
Amennyiben
az Utazó több személy részére rendeli meg a szolgáltatást, aláírásával
utastársai képviseletében is nyilatkozik, illetve köt szerződést, úgy köteles a
jelen utazási feltételekről az általa képviselt utastársakat is tájékoztatni.
Megrendeléskor
az utazási okmányban szereplő pontos, teljes nevet kell megadni, az Utazási
Iroda ezt nem köteles ellenőrizni. Pontatlan, hiányos névmegadás esetén
bekövetkező módosítási költség az Utazót terheli.
Az
előleget /az utazás előtti 30 napon belül a teljes részvételi díjat megfizette.
Az
Utazási Iroda a megrendelést elfogadta, visszaigazolta.
Az
Utazó legfeljebb az utazási csomag megkezdésének napját megelőző 7. napig az
utazási szerződésből eredő jogait és kötelezettségeit teljes bizonyító erejű
magánokiratban átruházhatja olyan személyre, aki megfelel az utazási
szerződésben rögzített valamennyi feltételnek, továbbá az adott úti cél országa
által meghatározott feltételeknek. A szerződésből kilépő és belépő fél
egyetemlegesen felelnek a részvételi díj, valamint az átruházásból eredő
további adók, illetékek, díjak és egyéb költségek megfizetéséért. Az értesítés
kézhezvételével hatályosul az Utazási Irodára nézve.
2. Részvételi díj, előleg
A
részvételi díj 1 személyre értendő, mely tartalmazza: az Utazási Iroda
szervezési díját, a meghirdetett programajánlatban szereplő részszolgáltatások
árát, és az ÁFA-t. Nem tartalmazza: a fakultatív programok, belépőjegyek, vízum,
az utazás kapcsán szükségessé váló okmányok, oltások, egészségügyi vizsgálatok,
tesztek és hozzájuk kapcsolódó vizsgálatok kiállításának árát, helyi
idegenforgalmi adót, költőpénzt, útlemondási biztosítás (stornó) valamint az
utasbiztosítás (BBP) költségét.
Az
Utazó köteles a jelentkezéskor, főszabály szerint- ha speciális utazási
feltétel másként nem rendelkezik- a részvételi díj 40%-ának megfelelő összegű
előleget – az Utazási Iroda OTP Banknál vezetett
11742087-24283247 számú bankszámlájára, vagy az Utazási Iroda
Megbízottja részére készpénzben megfizetni. A fennmaradó összeget az utazás
megkezdése előtt 30 nappal, – Olaszországba történő utazás esetén 40, az
Egyesült Királyságba történő utazás esetén 60 nappal – kell kiegyenlíteni.
/Olaszországba és az Egyesült Királyságba történő utazások esetében az
utazásban közreműködő külföldi partnerek szigorúbb, és korábbi fizetési kötelezettségeket
rónak az Utazási Irodára./ A hátralék befizetésével kapcsolatban az Utazási
Iroda külön értesítést nem küld. A fizetési határidő be nem tartása esetén az Utazási
Iroda jogosult a megrendelést lemondottnak tekinteni, a férőhelyet más utasnak
értékesíteni és jogában áll az utazási feltételekben rögzített lemondási
költséget (bánatpénz) felszámítani.
Az
Utazási Iroda csak az írásban megrendelt, visszaigazolt szolgáltatásokra vállal
kötelezettséget. Amennyiben az Utazó utazása
időtartama alatt előre be nem fizetett szolgáltatást vesz igénybe, pl:
fakultatív belépőjegy, annak költségét köteles a helyszínen az Utazási Iroda
által biztosított Utaskísérő részére megfizetni.
Az
Utazási Iroda legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal a részvételi díjat
felemelheti, ha
a)
a személyszállítás árának az üzemanyag vagy egyéb energiaforrás költségei,
b)
az utazási szerződésben vállalt részszolgáltatásokkal kapcsolatos, a
teljesítésben közvetlenül részt nem vevő harmadik felek által kivetett adó,
illeték és egyéb kötelező terhek (így különösen üdülőhelyi díj, horgonyzási
díj, repülőtéri illeték), vagy
c)
az adott utazási szolgáltatás esetében irányadó devizaárfolyamok
változnak.
A
díjemelésről az Utazási Iroda tartós adathordozón, a díjemelés indoklásával,
illetve a számítások feltüntetésével világos és közérthető módon tájékoztatja
az Utazót, illetve annak képviselőjét.
A
díjemelés mértékének arányosnak kell lennie a költségek mértének emelkedésével.
Ha a részvételi díj emelése 8 %- ot meghaladja, az Utazó a díj emeléséről kapott
értesítéstől számított 7 napon
belül elállhat a szerződéstől és a befizetett részvételi díj teljes egészében
részére visszajár.
A
forintban megadott részvételi díjak 330-370 Euró, 400-440 GBP közötti
árfolyamig érvényesek.
Amennyiben
a fenti költségek a szerződéskötést követően, de az utazási
csomag megkezdése előtt csökkennek, úgy az Utazó e csökkenésből eredően
díjengedményre jogosult. Díjengedmény esetén az Utazási Iroda jogosult az Utazónak
visszafizetendő összegből levonni a ténylegesen felmerült adminisztratív
költségeket. Az Utazó kérésére az Utazási Irodának e költségeket igazolnia
kell.
3. Az Utazó felmondási joga
Az
Utazó az utazási csomag megkezdése előtt az Utazási Szerződést az Utazási
Irodához intézett írásbeli nyilatkozattal bármikor felmondhatja. A felmondási
nyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor arról az Utazási Iroda tudomást
szerzett.
Felmondás
elfogadásához szükséges bejelentési email cím: paradisotoursutazasiiroda@gmail.com
a)
Az
Utazó az utazási szerződéstől írásban tett nyilatkozattal bármikor elállhat.
Az
Utazási Irodának jogában áll ebben az esetben szolgáltatási díjat, vagy
bánatpénzt kérni.
Az
Utazási Iroda a szerződéskötés és az indulás időpontja előtti 60.nap közötti időben
az utazó által közölt bármilyen okú elállás estén a részvételi díj 10%-ának
megfelelő, de legalább 10.000-. Ft összegű szolgáltatási díjat számol fel.
Ha
az Utazási Szerződés felmondása az utazás megkezdése előtti 60. napon belül
történik, az Utazónak az alábbi bánatpénzt kell megfizetnie (amennyiben a
megrendelő részére elkészített ajánlat másképp nem rendelkezik):
60-36.
napon belül felmondás esetén a részvételi díj 30 %-a
35-21.
napon belül felmondás esetén a részvételi díj 50 %-a
20-14.
napon belül felmondás esetén a részvételi díj 70%-a
13-8.
napon belül felmondás esetén a részvételi díj 90 %-a
Ha
a felmondás az utazás megkezdése előtt 7 napon belül történik, illetve az Utazó
az utazáson nem vesz részt, a részvételi díj 100 %-át fizeti bánatpénzként.
Az
utazási iroda lehetőséget ad a fent részletezett lemondási feltételek
könnyített változatára. Ennek feltétele, hogy a szerződő utas a részvételi díj
10%-a fejében a szerződéskötéskor úgynevezett útlemondási felárat fizet. Ekkor
a lemondás esetén a bánatpénz következőképpen alakul:
-utazás
előtt 7 napig a részvételi díj 10%-a
-utazás
előtt 6-0 napig a részvételi díj 50%-a
Az
útlemondási felár összege nem visszatéríthető.
b)
Az
utazási csomag megkezdését megelőzően az Utazó bánatpénz fizetése nélkül jogosult
felmondani az utazási csomagra vonatkozó szerződést, ha a célállomás helyén vagy
annak közvetlen közelében, – amennyiben a célállomás, vagy annak közvetlen
környezetében a külpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium
honlapján az „utazásra nem javasolt” utazási célországokat és térségeket
megjelölő felsorolásba felvételre került – olyan elháríthatatlan és rendkívüli
körülmények merülnek fel, amelyek az utazási csomag teljesítését jelentős
mértékben befolyásolják, vagy lényegesen befolyásolják az utazók célállomásra
való szállítását. Az utazási csomagra vonatkozó szerződés e bekezdés szerinti
felmondása esetén az Utazó az utazási csomag ellenértékeként befizetett teljes
díj visszafizetésére jogosult, további kártérítést azonban nem követelhet. Ha
az adott „utazásra nem javasolt” besorolás már a szerződéskötés időpontjában is
fennállt, akkor az utazó csak bánatpénz megfizetésével állhat el a
szerződéstől.
Az
Utazási Iroda az Utazó részére haladéktalanul, de legkésőbb a szerződés felmondását
követő 14 napon belül megtéríti az a) pont esetében az Utazó által vagy nevében
befizetett teljes díj bánatpénzzel csökkentett értéket, a b) pont esetében
pedig az utazási csomag ellenértékeként befizetett teljes díjat.
4. Az Utazási Iroda felmondási joga
Az
Utazási Iroda kártérítési kötelezettség nélkül jogosult felmondani az utazási
csomagra vonatkozó szerződést és köteles visszafizetni az Utazónak az utazási
csomag ellenértékeként befizetett teljes díjat, ha
a)
az utazási csomagra jelentkezett személyek száma nem éri el a szerződésben
meghatározott minimális létszámot és az Utazási Iroda a szerződés felmondásáról
a szerződésben meghatározott határidőn belül, de legkésőbb az alábbiak szerint
értesíti az Utazót:
aa) húsz nappal
az utazási csomag megkezdése előtt a hat napnál hosszabb utak esetén,
ab) hét nappal
az utazási csomag megkezdése előtt a kettő és hat nap közötti időtartamú utak
esetén,
ac) negyvennyolc
órával az utazási csomag megkezdése előtt, a két napnál rövidebb utak esetén,
vagy
b)
az Utazási Irodát elháríthatatlan és rendkívüli körülmények gátolják a
szerződés teljesítésében, és indokolatlan késedelem nélkül, az utazási csomag
megkezdése előtt értesíti az Utazót a szerződés felmondásáról.
Az
autóbusszal tervezett utazásaink minimális létszáma: 50 fő.
Az
Utazási Iroda az utazó részére haladéktalanul, de legkésőbb a szerződés
felmondását követő 14 napon belül megtéríti az utazási csomag ellenértékeként
befizetett teljes díjat.
Az
Utazási Iroda felmondása esetén az Utazó a részvételi díj megtérítése helyett
igényt tarthat az eredetivel azonos, vagy az Utazási Iroda által felkínált
magasabb értékű szolgáltatásra, ha ennek biztosítására az Utazási Irodának
lehetősége van. Amennyiben a helyettesítő szolgáltatás alacsonyabb értékű, mint
az eredeti, felmondással érintett szolgáltatás, az Utazási Iroda a különbözetet
az Utazónak megtéríti.
5. Az Utazási Szerződés módosítása
A
felek a szerződést egyező akarattal írásban bármikor módosíthatják.
Az
Utazási Iroda 3.000.- Ft/ fő alkalom szolgáltatási díjat érvényesít az Utazóval
szemben, ha az utazási szerződés létrejötte után, az utazás megkezdése előtt
kezdeményezi bármilyen feltétel módosítását.
Az
Utazási Iroda az Utazási Szerződés módosításának jogát fenntartja.
Ha
az Utazási Iroda az utazás időpontját, időtartamát, programmenetét a szerződés
létrejötte után az utazás megkezdése előtt lényegesen megváltoztatja, az Utazó
az erről szóló értesítés után 7 napon belül jogosult a változtatást
elfogadni, vagy a szerződést bánatpénz megfizetése nélkül felmondani. Ha az
Utazási Szerződést az Utazó felmondja, és nem fogad el másik, az Utazási Iroda
által felajánlott – azonos vagy magasabb minőségű – utazási csomagot, az
Utazási Iroda haladéktalanul, de legkésőbb a szerződés felmondásától számított
14 napon belül visszafizeti az Utazónak az általa vagy a nevében befizetett teljes
díjat. Az Utazási Iroda az Utazó szerződés megszűnéséből eredő kárát a
472/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet keretei között téríti meg.
Az
Utazási Iroda a konkrét programot és azok időpontját a csoportot szervező,
kapcsolattartó megbízott személlyel együtt, a csoport igényeihez igazodva
alakítja ki. Igény/szükség szerint a csoport által megbízott kapcsolattartó
személlyel történő egyeztetést követően a program az utazás megkezdését követően,
az utazás alatt is módosulhat oly módon, hogy módosulhat az egyes napokra
meghirdetett programok sorrendje az időjárás, a közlekedési viszonyok vagy a
nyitva tartások miatt. A programmenet ekként történő módosulásai nem minősül
lényeges változásnak, ekként az Utazó felmondási jogát – a módosulásra történő
hivatkozással – nem gyakorolhatja, ebből eredő kártérítés megfizetésére igényt
nem tarthat. Az utazási iroda fenntartja a jogát akár korábban névvel megadott
szálláshely kategórián belüli változtatására.
Tekintettel
a csoportos utazás sajátosságaira, az Utazási Iroda igyekszik minden utas
igényét kielégíteni, azonban az egyéni igények eltérősége miatt előfordulhatnak
érdekellentétek a csoporton belül. Ennek kiküszöbölése érdekében az Utazási
Iroda a csoportszervező, kapcsolattartó személlyel egyeztetve dönt az esetleges
programmódosításról.
6. Útlevél-, esetleges vízum-, vám-és
deviza szabályok
Az
Utazó köteles az adott országokra vonatkozó mindenkori útlevél-, esetleges
vízum-, vám-és deviza szabályokat betartani, hagyományait tiszteletben tartani.
Az Utazási Iroda szerződéskötés előtt tájékoztatja az Utazót az utazással
érintett országok útiokmány- és vízumelőírásairól, ideértve a vízumkérelmek
hozzávetőleges elbírálási idejét, valamint az egészségügyi előírásokról. Az
utazót terheli a felelősség az egyes országokba való általános és rendkívüli
beutazási szabályok, rendelkezések, előírások betartásáért, beleértve az
utazáson való részvételhez szükséges úti okmányokat, oltásokat, teszteket és
azokhoz kötődő igazolásokat. Ezek be nem tartásából eredő károk és költségek az
utazót terhelik.
Az
utazáshoz szükséges érvényes úti okmány (szükség esetén vízum) beszerzéséről az
Utazó egyénileg gondoskodik, melynek hiányából eredő kárért az Utazási Iroda
felelősséget nem vállal. Ha
az Utazó nem kapja meg a vízumot, és emiatt nem tud részt venni az utazáson,
úgy a szerződés felmondása az Utazó érdekkörében felmerülő oknak minősül.
7. Az Utazási Szerződés teljesítése
Az
Utazási Iroda az utazási csomagban forgalmazott utazás megkezdése előtt
legalább 7 nappal – ha az utazási szerződés megkötése és az indulás közötti
időtartam ennél rövidebb, legkésőbb az utazási szerződés megkötésekor – írásban
tájékoztatja az Utazót (vagy a szerződést kötőt) a következőkről:
-
az Utazási Irodának az utazás célállomásán található, magyarul beszélő helyi
képviselője/túravezetője nevéről és telefonszámáról,
-
kiskorúnak a szülője vagy törvényes képviselője kísérete nélkül,szálláshelyet
is tartalmazó külföldi utazása esetén a kiskorúval vagy a kiskorú tartózkodási
helyén kijelölt, a kiskorúért felelős személlyel történő közvetlen
kapcsolatteremtés lehetőségéről.
Az
Utazási Iroda autóbuszos utazások alkalmával az ülőhelyeket lehetőleg a
Megrendelő kérését, jelentkezés sorrendjét, hozzátartozók együttes elhelyezését
figyelembe véve osztja ki. Minden Utazónak egy ülőhelyet kell biztosítani. A
busz ülésrendjével kapcsolatban kártérítési igény nem nyújtható be, még akkor
sem, ha a visszaigazoláshoz képest változás történik, felek azonos minőségűnek
ismernek el minden ülőhelyet az autóbuszon.
Utazónként
max. 18 kg poggyász hozható. Esetleges közúti ellenőrzés során a poggyász
túlsúlyából adódó büntetés az Utazót terheli.
Az
Utazási Iroda felelős a szerződésben foglalt valamennyi utazási szolgáltatás
megfelelő teljesítéséért, még abban az esetben is, ha azok teljesítésére más
utazási szolgáltató köteles.
8. Hibás teljesítés
Az
Utazó az eset körülményeinek figyelembevételével köteles haladéktalanul
tájékoztatni az Utazási Irodát az utazási szerződésben meghatározott valamely
utazási szolgáltatás nyújtása során általa észlelt szerződésszegésről. Az
Utazót az Utazási Iroda hibás teljesítése esetén is –együttműködési és
kárenyhítési kötelezettség terheli. Az Utazó az utazási szerződésben
meghatározott szolgáltatás hibás teljesítése esetén haladéktalanul köteles
kifogását utaskísérővel vagy annak hiányában a helyszíni szolgáltatóval
közölni. Az Utazó felelős a közlés késedelméből eredő kárért. Az Utaskísérő
köteles gondoskodni a kifogás helyszíni szolgáltatónak történő bejelentéséről.
Az Utaskísérő az Utazó bejelentését, illetve annak a helyszíni szolgáltatóval
való közlésének tényét köteles jegyzőkönyvbe foglalni, és ennek egyik példányát
az Utazónak átadni. Az Utaskísérő köteles az Utazási Irodát haladéktalanul
tájékoztatni, továbbá a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtenni.
Utaskísérő hiányában – ha a helyi szolgáltató a kifogást nem orvosolta – az Utazó
az Utazási Irodát köteles tájékoztatni. A közlés késedelme esetén az ebből
eredő kárért, valamint a hibás teljesítés későbbi bizonyításának a közlés
késedelméből eredő nehézségeiért vagy lehetetlenüléséért az Utazó felelős. Az
Utazási Iroda az Utazó igénybejelentésének kézhezvételét követően a
panaszt/kifogást kivizsgálja, és álláspontjáról az Utazót írásban értesíti. A
helyszíni jegyzőkönyv kizárólag az Utazó panaszának/kifogásának rögzítésére
szolgál, de nem jelenti annak az Utazási Iroda részéről történő elismerését, és
nem tartalmazza az Utazási Iroda panasszal/kifogással kapcsolatos álláspontját.
Az
Utazási Iroda az esetleges szerződésszegést ésszerű határidőn belül orvosolja
amennyiben azt az Utazó az Utazási Irodának az utazási szerződésben megadott
elérhetőségek valamelyikén bejelentette, és
a)
a
szerződésszegés orvoslása nem lehetetlen, vagy
Az
ésszerű határidő megállapításánál figyelembe kell venni a szerződésszegéssel
érintett utazási szolgáltatást és értékét, annak teljesítését nyújtó utazási
szolgáltatót, a szerződésszegés súlyát.
Amennyiben
az Utazási Iroda a megállapított ésszerű határidőn belül nem orvosolja a
szerződésszegést, az Utazó jogosult maga orvosolni a hibát és kérheti a
szükséges kiadások megtérítését.
Amennyiben
az Utazási Iroda az utazási csomag lényeges részét (lásd. 472/2017. (XII. 28.)
Korm. rendelet 15. § (1) bekezdése) nem tudja az utazási szerződésben
meghatározott módon teljesíteni az utazás megkezdését követően, akkor
többletköltség felszámolása nélkül, lehetőleg a szerződésben meghatározottal
azonos vagy magasabb minőségű, megfelelő helyettesítő szolgáltatást ajánl fel.
Ha
a felajánlott helyettesítő szolgáltatás értéke az utazási szerződésben
meghatározottnál alacsonyabb, vagy helyettesítő szolgáltatást nem tud
felajánlani, akkor az Utazási Iroda a különbözetet díjengedmény jogcímén
visszafizeti az Utazónak.
Az
Utazó ez esetben a felajánlott helyettesítő szolgáltatást kizárólag akkor
utasíthatja el, ha az lényegesen különbözik az utazási szerződésben
foglaltaktól, illetve az Utazási Iroda által ajánlott díjengedmény nem
megfelelő.
Az
Utazási Iroda nem szerződésszerű teljesítése esetén annak időtartamára
díjengedményt igényelhet az Utazó, feltéve hogy a szolgáltatás értéke ily módon
csökkent. Nem illeti meg a díjengedmény
az Utazót, ha az Utazási Iroda bizonyítja, hogy a szerződésszegés az Utazó
felróható magatartására vezethető vissza.
Az Utazási Iroda felel minden olyan kárért,
amely az Utazót a szolgáltatások utazási irodának felróható nem szerződésszerű
teljesítése miatt éri.
Az
Utazó nem jogosult kártérítésre, ha az Utazási Iroda bizonyítja, hogy a
szerződésszegés
a)
az Utazónak róható fel,
b)
olyan harmadik személy magatartására vezethető vissza, aki az utazási csomagra
vonatkozó szerződésben foglalt utazási szolgáltatás teljesítésével nincsen
kapcsolatban, és a szerződésszegést az Utazási Iroda észszerű elvárhatóság
mellett sem láthatta előre, vagy az elháríthatatlan volt, vagy
c)
elháríthatatlan és rendkívüli körülmények miatt következett be.
Elháríthatatlan
és rendkívüli körülménynek (vis maiornak) minősül az Utazási Iroda által nem
befolyásolható (ellenőrzési körén kívül eső), ésszerűen el nem hárítható olyan
külső körülmény, amelyet a szerződéskötés idején nem látott és ésszerű
elvárhatóság mellett nem is láthatott előre, (például terrorizmus, háború és
politikai konfliktus, sztrájk, közveszély, járvány, az úticél helyén kialakuló
természeti katasztrófa, rossz időjárási viszonyok, járványügyi vagy
közegészségügyi korlátozások, forgalmi akadályok.
Ezekben
az esetekben az Utazási Iroda segítséget nyújt az Utazónak, amennyiben
nehézségei támadnak.
Ha
az Utazó utazási csomagra vonatkozó szerződés szerinti hazaszállításának
biztosítása elháríthatatlan és rendkívüli körülmények miatt nem lehetséges, az Utazási
Iroda köteles utazónként - szükség szerint - legfeljebb 3 éjszakát magában
foglaló, lehetőleg az eredetivel azonos kategóriájú szállás költségeit viselni,
kivéve ha Európai Uniós közvetlenül alkalmazandó rendelete ennél hosszabb
időtartamot ír elő.
Az
Utazási Iroda segítségnyújtási kötelezettsége az egészségügyi
szolgáltatásokról, a helyi hatóságokról, a konzuli segítségnyújtásról való
tájékoztatást, illetve a távközlési eszközzel való kommunikációt és a
helyettesítő utazási megoldás megtalálásának lehetőségét foglalja magában.
Az
Utazási Iroda jogosult az előző bekezdésben említett segítségnyújtás költségét
a nehéz helyzetbe jutott Utazónak felszámítani, amennyiben azt az Utazó
szándékos vagy gondatlan magatartása okozta.
Az
Utazási Iroda az utazási szerződés nem-teljesítéséből vagy hibás teljesítéséből
eredő károkért való felelősségét, illetve a személyiségi jogsértésért járó
sérelemdíj mértékét a teljes részvételi díj háromszorosának megfelelő összegben
korlátozza.
Az
Utazó által az utazási szerződés teljesítése során harmadik személyeknek
okozott károkért az Utazási Iroda nem felel.
Az
Utazási Iroda nem köteles a díjat leszállítani vagy visszatéríteni, ha az Utazó
valamely utazási szolgáltatást saját elhatározásából vagy az érdekkörében
felmerült okok miatt – pl. az utazás során történő betegség vagy egyéb okból
történő útmegszakítás vagy lemondás miatt – nem vett igénybe.
Amennyiben
az Utazót saját hibájából eredően az utazás megkezdését követően jogszabályok
megszegése miatt az utazásból kizárják, vagy nem jelenik meg időben az út
indulásakor a részvételi díj visszafizetésére nem tarthat igényt. Várakozási
idő az utazóra minden esetben 15 perc.
Az
Utazási Iroda haladéktalanul felbontja a szerződést az Utazóval, ha az Utazó
nem tartja magát az utazási szerződésben foglaltakhoz illetve magatartásával –
figyelmeztetés ellenére is – zavarja, veszélyezteti a program menetét,
közlekedés biztonságát, vagy utastársai nyugalmát. Ilyen esetben hazautazásáról
az Utazó maga kell, hogy gondoskodjon, az igénybe nem vett szolgáltatások után
kártérítés nem igényelhető, az Utazási Iroda és partner szolgáltatói az Utazótól
az általa okozott kár megtérítését követelhetik. Az Utazási Iroda által szervezett
utazások mozgásában korlátozott személyeknek nem ajánlottak.
9. Útlemondási, baleset, betegség és
poggyász biztosítás
A
jelentkezéssel egyidejűleg a Paradiso Tours Utazási Iroda az Utazó vagyoni
érdekeinek megóvása céljából javasolja kombinált útlemondási, baleset, betegség
és poggyász biztosítást megkötését az Európai Utazási Biztosító Zrt.-nél /EUB/.
Az
EU országaiba érvényes Európai Egészségbiztosítási Kártya kiváltását
javasoljuk, de a bankkártyákhoz, bankszámlákhoz adott biztosítás nem nyújt
automatikusan egyenértékű szolgáltatást az EUB Zrt –nél köthető biztosításokkal.
A biztosítási módok feltételeinek pontos ismerete az utazó felelőssége.
Az
útlemondási biztosítás díját a jelentkezéssel egyidejűleg /előleggel együtt/ az
Utazási Iroda részére kell megfizetni. Az önálló útlemondási biztosítás összege
a részvételi díj 5%-a. Az útlemondási, baleset, betegség és poggyász
biztosítással kombinált STORNO KOMBI Európa útlemondási biztosítás összege a
részvételi díj 2,5%-a. A baleset, betegség és poggyász biztosítás díjszabás
alapja a Biztosítóval kötött mindenkori megállapodás.
A
részletes útlemondási biztosításra vonatkozó szabályzat -szerződési feltételek,
termékismertető, ügyfél tájékoztató- megtekinthető weboldalunkon, továbbá a www.eub.hu weboldalon.
Amennyiben
a stornó biztosítást megkötött Utazó az utazáson - előzmények nélkül különösen
hirtelen fellépő-betegség, közvetlen családtag betegsége, az Utazó halála vagy
annak közvetlen családjában előforduló halálesete miatt nem tud részt venni, s
ezt hatósági, orvosi igazolással igazolnia kell és a Biztosítónak az alábbiak
szerint bejelenteni.
Az
Utazó köteles haladéktalanul bejelentést tenni az utazás lemondásának okaként
megjelölt biztosítási eseményről, az EUB -Assistance felé a szükséges adatok
megadásával; valamint jeleznie az utazási szolgáltatás lemondását az Utazási
Iroda felé a biztosítási esemény bekövetkezését követően haladéktalanul, de
legkésőbb a bekövetkezés napját követő első munkanapon.
Az
Utazó ebből fakadó költségeinek megtérítésére, illetve kártérítésre kizárólag a
Biztosítóval megkötött ilyen jellegű szerződés nyújt fedezetet.
10. Egyéb rendelkezések
A
Paradiso Tours Utazási Iroda vagyoni biztosítékra vonatkozó szerződését az
Európai Utazási Biztosító Zrt (1132 Budapest, Váci út 36-38.) kötötte meg.
Kötvény
száma: 2022 évre: KT-KE -878-20210924
Amennyiben
az Utazási Iroda az Utazók hazaszállítására vagy az előleg illetve részvételi
díj visszafizetésére vonatkozó kötelezettségeinek nem tesz eleget, úgy az Utazó
ezen biztosítóhoz fordulhat igényei érvényesítése végett.Az
Utazási Iroda felügyeleti szervei:
Budapest
Főváros Kormányhivatala Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és
Nemesfémhitelesítési Főosztály Idegenforgalmi és Közraktározás-felügyeleti
Osztály
Cím:
1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39. (Levélcím: 1535 Budapest, Pf. 919/1.)
Borsod-Abaúj-Zemplén
Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület (3525
Miskolc, Szentpáli u. 1.)
Borsod-Abaúj-Zemplén
Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály (3525
Miskolc, Városház tér 1.)
Miskolc
Város Jegyzője (3525 Miskolc, Városház tér 8.)
Az
Utazási Iroda által szervezett utazásokkal kapcsolatban felmerülő vitás
kérdésekben a felek előnyben részesítik a közös megegyezésre való törekvést.
Jelen
ÁSZF-ben nem rögzített kérdésekben az Utazási Szerződés, a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvénynek az utazási szerződésről szóló
rendelkezései, az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről, különösen
az utazási csomagra és az utazási szolgáltatásegyüttesre vonatkozó
szerződésekről szóló 472/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet, valamint az
utazásszervező és -közvetítő tevékenységről szóló 213/1996. (XII. 23.) Korm.
rendelet rendelkezési az irányadóak.
A
jelen ÁSZF 2022.február 7. napjától hatályos.
Miskolc,
2022. február 7.